تاثیر فلش جانبی بر روی عکاسی کودک

تاثیر فلش جانبی بر روی عکاسی کودک

تاثیر فلش جانبی بر روی عکاسی کودک

 

 

همانطور که همه ی شما میدانید کمتر کسی وجود دارد که تا به حال اسم فلش را نشنیده باشد .

منظور از فلش دقیقا همان فلش های معروف در دوربین عکاسی یا گوشی های موبایل امروزه است .

این روز ها استفاده از فلش در دوربین ها و موبایل های هوشمند به امری ضروری تبدیل شده است و درحال حاضر عملا به یک قسمتی از این دستگاه ها تبدیل شده .

مخترعین این دستگاه ها این را دریافته اند که عکاسی با فلش و فضایی روشن تر باعث وضوح بیشتر عکس و زیباتر شدن آن میشود .

 

فرقی نمیکند سوژه ی عکاسی شما چی باشد .. نوزاد ، کودک ، و یا خانم باردار .. فرقی ندارد . حتی گاهی وقتا ممکن است شما در حال عکاسی از یک جسم و یا طبیعت باشید بهرحال فلش به درد کارتان در هر جا و هر زمینه ای میخورد .

چرا که برای بالاتر رفتن کیفیت عکس به شما کمک شایانی میکند .

 

نوری که شما از فلش های دوربین ها و یا فلش های دوربین موبایل ها دریافت میکنید غالبا به اندازه هستند و کارتان را راه می اندازند اما شاید به هر دلیلی گاهی اوقات لازم باشد که شما از فلش جانبی استفاده کنید .

 

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایای استفاده از فلش های جانبی آشنا کنیم .

 

نکته ی قابل توجهی که باید بدانید این است که فلش های جانبی یا همان اکسترنال ها و یا فلش های اضافه شونده به میزان قابل توجهی نوردهی شما را در عکاسی کودک ، عکاسی بارداری و عکاسی نوزاد بیشتر میکند .

 

یکی از موارد استفاده از فلش های جانبی یا همان اکسترنال ها زمانی است که شما در یک محیط تاریک و عملا کم نور در حال عکاسی هستید . 

برای کسانی که با فلش های جانبی آشنایی ندارند باید بگوییم که از  فلش های اکسترنال  انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خودشان را دارند و به طور مخصوصی طراحی شده اند .

 

رایج ترین این فلش ها ، فلش هایی هستند که قابلیت نصب بر روی دوربین عکاسی را دارند و نحوه استفاده از آنها اینگونه است .

پس اگر قصد خرید چنین فلشی را دارید در ابتدا باید مطمئن شوید که دوربین شما این قابلیت را دارد یا خیر .

البته نیازی به نگرانی نیست . اگر دوربین قابلیت اینکه فلش بر روی آن نصب شود را ندارد هم عیبی ندارد . در این حالت شما میتوانید از فلش های ایستاده و با پایه استفاده کنید .

 

اما تنها داشتن فلش ها کافی نیست ، شما باید طریقه استفاده از آنها را بلد باشید  چرا که فلش ها مد ها و حالت های مختلفی دارند که برای استفاده از آنها شما نیاز به یک دانش قبلی دارید در غیر اینصورت قادر به استفاده ی صحیح نخواهید بود .

اما باز هم ایرادی ندارد . اگر شما اطلاعات کافی برای استفاده  از این مد ها و حالت ها را ندارید میتوانید آن را بر روی مد A   و یا حالت اتوماتیک قرار دهید .

این مد در ایده آل ترین حالت ممکن کارش را برای شما انجام میدهد .

 

 

دکمه تماس با ما