نکات عکاسی از کودک نوپا

نکات عکاسی از کودک نوپا

نکات عکاسی از کودک نوپا

 

 

 میتوان گفت مهم ترین بخش مهارت های حرفه ای یک عکاسی قسمت عکاسی خانواده است .

در عکاسی با بزرگسال ها شما بسیار راحت تر هستید چرا که آن ها حرف شما را میفهمند و گوش میدهند و زمانی که به آنها میگویید چه ژستی بگیرند و چگونه بایستند فرمان تان را اجرا میکنند اما راجع به کودکان اینگونه نیست .

هماهنگی با کودکان هنگام عکاسی کودک کار بسیار مشکلی است که شما باید بسیار حرفه ای باشید تا بتوانید کاملا و به خوبی او را کنترل کنید تا بتوانید از او عکاسی کنید .

در غیر این صورت کار برایتان مشکل خواهد شد .

چرا که کار با کودکانی که به تازگی به راه رفتن افتادن و یا درواقع رنج سنی یک تا سه ساله که تازه درحال یادگیری هستند بسیار سخت است .

 

اگر مایل به گرفتن بهترین عکس های کودک هستید و دوست دارید در کارتان به گونه ای پیشرفت کنید که اسم عکاس حرفه ای را رویتان بگذارند باید بهترین زمان ها را برای عکاسی از کودکان بشناسید و از آنها استفاده کنید .

 

بهترین زمان برای عکاسی کودک زمانی است که سوژه ی شما آرام است و آرامش در وجودش مشهود است . در این صورت شما میتوانید بی هیچ گونه اضطراب و پریشان حالی ای در آتلیه کودک از اوعکاسی کنید .

 

 

از همین ابتدا باید هشدار بدهیم که اگر صبر و حوصله بالایی ندارید و تحمل کودکان برای مدت زیادی برای تان اذیت کننده است پس اصلا و ابدا به این حرفه ورود نکنید .

چرا که کودکان در هر سنی هم که باشند در تلاش برای راه رفتن ، صحبت کردن و کارهایی دیگر که بیشتر  آن ها شیطنت هستند هستند .

 

پس اگر به حرفه ی عکاسی کودک ورود میکنید باید صبر و حوصله تان را بالا ببرید و انتظار تمامی واکنش های احتمالی  و غیر منتظره ی آن ها را داشته باشید .

 

نکته ی دوم و بسیار مهم برای یک عکاس کودک خوب بودن داشتن خلاقیت زیاد در این زمینه است .

چرا که عکاسی کودک و چه بسا دیگر شاخه های آن بسته به ذوق و سلیقه ی شما هنگام کار است که میتواند در آتلیه کودک ، منزل خودتان و یا هر جای دیگری باشد .

 

مکان عکاسی کودک چندان مهم نیست بلکه نکته ی مهم توجه شما به مشکلات احتمالی ای است که طی هر عکاسی ای ممکن است پیش بیاید و کار شما را خراب و یا دشوار بکند .

 

کودکان نو پا به تازگی شروع به راه رفتن کرده اند و درواقع در حال تمرین هستند و در طی تمرین کردن ممکن است به در و دیوار برخورد کنند و آسیب ببینند .

پس قبل از حتی شروع عکاسی سعی کنید وسیله هایی که ممکن است به او آسیب بزنند را از دم دست جمع کنید و مراقب باشید که کودک با برخورد با آنها به خودش آسیب وارد نکند .

و اینگونه میتواند با فضای آرامش بخشی که ایجاد میشود عکس های زیبا و حرفه ایی از کودک بگیرید .

 

دکمه تماس با ما