نکات مهم عکاسی کودک

نکات مهم عکاسی کودک

نکات مهم عکاسی کودک

 

 

از اولین اولویت های پدر و مادر ها پس از به دنیا آمدن فرزندشان اقدام به عکاسی از آن و وقت گرفتن از آتلیه کودک است .

یک سری از والدین برای بار اول است که این تجربه را دارند و خیلی برایشان تازگی ندارند اما برخی دیگر اینطور نیستند و بی تجربه هستند .

 

بعضی از والدین که چندین کودک دارند شاید کنترل شرایط زندگی برایشان سخت باشد و ندانند که چه کارهایی باید انجام دهند تا یک زندگی آرام داشته باشند . حتی برخی اوقات برای رسیدن به این هدف نیز از کمک مشاوران استفاده میکنند .

 

زمانی که شما تنها یک فرزند دارید تمام توجه ها معطوف به همان یک کودک است اما اگر یک زمانی کودک دوم نیز اضافه بشود آنوقت بیشتر توجه مال او است و شما نمیتوانید مانند گذشته با فرزند اولتان وقت بگذارنید .

اگر چنین شرایطی دارید و میخواهید که کودک کوچکترتان را به عکاسی کودک ببرید سعی کنید حتما فرزند اول را نیز همراه خودتان به آتلیه کودک بیاورید و از او بخواهید که در روند کارها به شما کمک کند . مطمئن باشید او کمال همکاری را انجام خواهد داد و برای شما دردسر اضافه نخواهد بود .

اما قبل از اینکار حتما با کادر آتلیه کودک هماهنگ کنید تا عکاس کودک شما آمادگی لازم را برای برخورد درست با کودکانتان داشته باشد و حتما قبل از رفتن به آتلیه با عکاس خود راجع به خلق و خو اخلاق های خاص کودک بزرگتران صحبت کنید و به او بگویید که چه چیزهایی را دوست دارد و از چه چیز هایی خوشش نمیاید و چه چیزهایی باعث ناراحتی کودک شما میشود .

 

در این کار سعی کنید تا جایی که امکانش هست فرزند بزرگتر را مرکز توجه قرار دهید .

 

زمان عکاسی از او کمک گرفته بشود 

 

تمام کودکان کمک کردن را دوست دارند چرا که اینکار باعث میشود آنها حس کنند برای شما مفید هستند و میتوانند کاری به درد بخور برایتان انجام دهند .

از او بخواهید لباس خواهر یا برادر کوچک ترش را انتخاب بکنند و قبل از عکاسی اصلی سوژه ی تستی شما باشند .

 

همیشه سعی کنید نظر او را بخواهید 

 

سعی کنید تا جایی که مشکل ساز نشود اداره عکاسی را به او واگذار کنید 

از او سوال بپرسید که دوست دارد در این سشن عکاسی چه ژستی بگیرد و یا دوست دارد از کدام دکور استفاده بشود .

و حتی میتوانید برای او جایزه نیز تهیه بکنید .


اگر میخواهید از فرزند کوچک تر عکس تکی بگیرید و وجود فرزند بزرگتر مانع است سعی کنید سر او را جور دیگر گرم کنید .

مثلا به او استراحت بدهید و از او بخواهید تا طی فاصله ی ۱۰ دقیقه ای چیزی بخورد و برگردد و در این فاصله شما میتوانید عکس های تکی نوزاد را بگیرید .

 

و در آخر یادتان نرود که حتما کودک را بخاطر همکاری زیادش و اخلاق و رفتار مناسب آن روزش تشویق کنید و اگر میتوانید حتما با جایزه ای کوچک نیز او را خوشحال کنید .


 

دکمه تماس با ما