عکاسی در آتلیه کودک

عکاسی در آتلیه کودک

عکاسی در آتلیه کودک

 

 

نکات مهمی که هنگام عکاسی در آتلیه کودک باید بهش توجه کنید .

 

عکاسی کودک به دلیل لحظات شیرین و نابی که شما با موجودات کوچولو و معصومی همچون کودکان میگذارنید از جذاب ترین شغل های دنیا است .

در شغل عکاسی کودک نقش عکاس بسیار بیشتر از دیگر انواع عکاسی ها است .

به این دلیل که در عکاسی کودک نیاز است تا عکاسی تمام مدت کودک را راهنمایی کند و کنترل کامل بر روی او داشته باشد . مستقیم و یا غیر مستقیم .

آتلیه عکاسی کودک باید تیمی حرفه ای و خلاق و صد البته صبور به علت شیطنت کودکان داشته باشد .

در عکاسی کودک به چندین مورد خاص باید توجه شود که در ادامه آنها را میگوییم 

 

۱ . چیدمان آتلیه 

 

این نکته در عکس کودک بسیار مهم است و طراحی آن در حین عکاسی نیاز به حوصله و مهارت بالایی دارد .

در آتلیه عکاسی کودک دکوراسیون باید کودکانه باشد و از وسایل مخصوص کودکان استفاده شده باشد .

و حتما باید توجه داشته باشید که تمام وسیله های موجود در استودیو عکاسی کودک تمیز باشند و بهداشت به خوبی در آن مکان رعایت شده باشد .

 

۲ . نورپردازی استودیو 

 

نورپردازی در آتلیه عکاسی کودک بسیار مهم است و نقش اساسی ای دارد . و مهم تر از آن آگاهی ای است که شما به والدین کودک در این باره میدهید .

 

۳ . خلاقیت عکاس کودک

 

یک عکاس کودک خوب باید زیرک و باهوش باشد به نحوی که بتواند لحظه های خاص و ناب و کودک شما را به زیبایی ثبت کند و از دستشان ندهد .

کودکان ساده و بی ریا هستند و اگر عکاس بتواند به خوبی از این سادگی عکاسی کند نتیجه ی عکاسی کودک بسیار مسرت بخش خواهد بود .

 

۴ . رفتار مناسب سن کودک

 

بسیار مهم است که عکاس و تیم عکاسی آتلیه کودک بتوانند به خوبی با کودک ارتباط بگیرند و همبازی بشوند  چرا که زمان بازی کودک صحنه های زیبا و جذابی را خلق میکند که عکاسی از آنها خالی از لطف نیست .

 

۵ . مشارکت کردن کودک

 

اگر عکاس خلاقی باشید میدانید که از بهترین روش های عکاسی از کودکان استفاده از کمک خود آنها و تقاضای مشارکتشان در روند کار است .

به عنوان مثال میتوانید از  کودک بخواهید وسیله های دکوراسیون را انتخاب کنند و یا راجع به ژست های مورد علاقه اش از او نظر بپرسید .

 

۶ . وقفه در عکاسی کودک

 

در هنگام عکاسی سعی کنید خیلی به کودک فشار نیاورید و چندین وقفه در روند عکاسی به او بدهید تا کمی استراحت کند و یا میتوانید چند دقیقه با او بازی کنید و سپس دوباره به عکاسی بازگردید .

 

۷ . کمک از والدین

 

یکی دیگر از روش های مناسب برای عکاسی از کودک استفاده از کمک والدین کودک است که به خوبی فرزند خودشان را میشناسند و با خلق و خوی او آشنا هستند . 

جدا از مسئله ی زمان هایی که نباید در کار شما دخالت کنند اگر دوست داشته باشید و بنظرتان کمک شان مفید است میتوانید گاهی اوقات از آنها کمک بگیرید .

 

دکمه تماس با ما