نکات مهم عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد

نکات مهم عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد

نکات مهم عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد 

 

 

نکات زیادی برای دانستن در رابطه با عکاسی نوزاد وجود دارد اما از اساسی ترین آنها حساس بودن این موجودات معصوم و ناز است که شما هنگام عکاسی باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید چرا که سوژه های عکاسی در آتلیه نوزاد بسیار ظریف هستند و نگهداری از این ظرافت حتی از گرفتن عکس های زیبا هم مهم تر است .

 

استخوان ها و بافت تن نوزادان بسیار نرم و شکننده است  و به همین دلیل است که شما خیلی باید هنگام جابه جایی آنها وقت بذارید و مراقبت کنید تا آسیب نبینند .

در طول روند عکاسی اگر زمانی خواستید نوزاد را جابه جا کنید و وضعیتش را تغییر دهید از والدین درخواست تا اینکار را برای شما انجام دهند و در آخر اگر لازم و ضروری بود خودتان دخالت کنید .

چرا که شما حتی اگر بهترین عکاس نوزاد  هم باشید باز هم در جابه جایی نوزاد و تغییر ژست و پوزیشنش ریسک بالایی وجود دارد که بهتر است این کار توسط شما انجام نشود .


نکته ی مهم دیگر بهداشت و پاکیزگی محیط آتلیه نوزاد است . چرا که نوزادان به تازگی از یک محیط تمیز و عاری از میکروب خارج شده اند و بدن آنها بسیار ضعیف در مقابل باکتری ها است .

پس این نکته را مد نظر داشته باشید که آتلیه نوزاد همیشه باید تمیز واستریل باشد .

 

هنگام عکاسی عطر نزنید 

 

منظور از عطر تنها ادکلن و عطرهای خوشبو کننده ی بدن نیستند . این نکته میتواند شامل حال صابون های عطری ، لوسیون بدن و هر محصول دیگه ای که دارای عطر و بوی تند هستند باشد .

بینی نوزادان بسیار حساس هستند و با وجود بو های مختلف و عطر و ادکلن ها سریعا به عطسه می افتند .

و در چنین شرایطی اصولا نوزادان احساس راحتی نمی کنند و زمانی که احساس راحتی نکنند بی قرار میشوند و خلق و خویشان تغییر میکند .

 

قبل از شروع به عکاسی و قبل از وارد شدن به استودیو نوزاد حتما حتما دست هایتان را بشورید .

تا جایی که امکانش وجود دارد سعی کنید حتما تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید .

در طول عکاسی ممکن است شما اصلا هیچ تماسی با نوزاد نداشته باشید و تمامی جابه جایی ها را والدین نوزاد انجام دهند اما شما از وسیله هایی استفاده میکنید که بیشترشان با بدن نوزاد تماس پیدا میکنند . پس به این دلیل باید دست هایتان را حتما تمیز بشورید .

 

در حین عکاسی نوزاد آتلیه نوزاد باید گرم تر از حد معمول باشد چرا که نوزادان عادت به دمای پایین ندارند و سریعا سرما میخورند پس قبل از شروع عکاسی شما باید عملیات گرم کردن استودیو نوزاد را شروع کنید .

 

سعی کنید بیشتر از لوازم شخصی خود نوزاد استفاده کنید .

مانند کلاه ، تل ، پتو ، لباس و ... 

اینگونه شما هم بهداشت را رعایت میکنید و هم با لباس ها و وسیله های شخصی خود نوزاد در عکس اینگونه آن عکس ها معنا و مفهوم دیگری برای والدین دارند .

دکمه تماس با ما