عکاسی کودک در منزل

عکاسی کودک در منزل

عکاسی کودک در منزل

 

 

بهترین سوژه های عکاسی کودکان هستند . اگر شما هم صاحب کودکی ناز و دوست داشتنی باشید متوجه میشوید که این فرشته های نازنین مدام در حال تغییر هستند و تنها کاری که از دست شما برمیاید این است که تک تک لحظات زیبای زندگیشان را ثبت و ماندگار کنید .

بهترین کار برای عکاسی کودک  بردن فرزندتان به آتلیه کودک و استودیو عکاسی کودک است اما اگر امکان انجام این کار را ندارید نیز میتوانید خودتان بیاموزید و در منزل از کودکتان عکس بگیرید .

برای این کار تنها یک سری امکانات ساده نیاز دارید که فراهم کردنشان کار چندان سختی نیست .

 

ایده برای عکاسی کودک

 

شما باید سریع باشید و ایده ای که دارید را سریع اجرا کنید چرا که کودکان عجول هستند و زود خسته میشوند .

قبل از شروع عکاسی باید فکر کنید ، تحقیق کنید و خلاقیت به خرج دهید تا بدانید که هنگام عکاسی کودک میخواهید چه عکس هایی از کودکتان بگیرید .

کادر معمولی و دکور ساده عکس های معمولی و ساده ای تحویل شما میدهند .

مثلا به جای اینکه کودک را مجبور کنید با آن قد و قواره ی کوچک کنار مبل بایستد .. آن را بردارید و روی مبل بنشانید . 

میتوانید از عروسک ها و اسباب بازی هایش برای درست کردن  دکوری زیبا و خلاق استفاده کنید . 

فرزند شما کوچک است پس شما میتوانید ایده های نابی خرج او کنید . 

به عنوان مثال میتوانید او را داخل کمد ، قابلمه و یا سینک آشپزخانه بگذارید و عکس بگیرید .

ایده های بامزه ای همچون این ها بسیار زیاد هستند و شما میتوانید با استفاده از آنها عکس های فوق العاده ای بگیرید . 

 

استفاده از چتر ، کلاه ، گوشی تلفن در کنار کودکان در کادر میتواند عکس کودک را بامزه تر و زیباتر جلوه بدهد .

میتوانید زمانی که کودک درحال غذا خوردن یا اسنک خوردن است عکاسی کنید و یا با استفاده از آیینه او را جوری سرگرم کنید که محو آیینه شود و شما در طرف دیگر تنها عکس العمل های بامزه ی او را ثبت کنید .

 

هنگام عکاسی کودک سعی کنید کاری کنید تا لبخند به لب هایش بیاید . چرا که از مهم ترین نکات داشتن عکس کودک خوب خنداندن کودک است .

سعی کنید توجه کودکتان را جلب کنید ، میتوانید با حرف زدن و یا استفاده از وسیله اسباب بازی های او مانند جغجغه حواس او را معطوف خودتان کنید .

 

برای اینکه هنگام ادیت کردن عکسا مشکل زیادی سر برداشتن پس زمینه ی عکس نداشته باشید میتوانید هنگام عکاسی از یک پرده ی سفید و یا سفید و یا هر طرحی که خودتان دوست دارید و به نظرتان به فضا میخورد استفاده کنید .

 

برای اینکه برای نورپردازی خرج اضافه ای روی دست خودتان نگذارید میتوانید از چراغ مطالعه هایی که در خانه دارید استفاده کنید و اینگونه کار نورپردازی عکس کودک را انجام دهید .

 

و آخرین نکته ، اگر میخواهید عکس هایی خاص و تکرار نشدنی از کودک خود بگیرید باید همیشه دوربین و یا گوشی موبایلتان همیشه نزدیک و در دسترستان قرار داشته باشد .

 

دکمه تماس با ما