نقش خانواده در عکاسی کودک در آتلیه کودک

نقش خانواده در عکاسی کودک در آتلیه کودک

نقش خانواده در عکاسی کودک در آتلیه کودک

 

 

عکاسی کودک فاکتور ها و تکنیک های خاص و به خصوصی دارد که شما با پیروی از آنها میتوانید عکس های زیبا و خوبی بگیرید . قواین عکاسی کودک ساده هستند و شما میتوانید تنها با کمی توجه  آنها را به راحتی رعایت کنید .

برای داشتن یک عکاسی کودک خوب تنها داشتن یک عکاس خوب یا یک سوژه ی آروم که به خوبی با شما همکاری میکند کافی نیست بلکه پدر و مادر کودک نیز در نتیجه ی نهایی و مثبت بودنش نقش بسیار مهمی دارند .

والدین کودک اگر بتوانند به خوبی با عکاس همکاری نشان دهند آنوقت است که عکاسی کودک به بهترین شکل ممکن پیش میرود .

 

یکی از آیتم های واجب و مهم برای داشتن عکس های زیبا داشتن دوربین های خوب و حرفه ای است . 

اما به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید دوربین دارید اول باید نوع عکاسی و شاخه ای که مد نظرتان هست را مشخص کنید چرا که هر دوربین عکاسی ای مشخصه های خاصی دارد که مختص به یک شاخه از عکاسی است .

 

اگر میخواهید عکس هایی زیبا و ناب از کودکان خود داشته باشید بهتر است دوربینی را انتخاب و بخرید که عکس های شفاف از فرزندان دلبندتان بیاندازد .

 

علاوه بر این سعی کنید همیشه از شخصیت واقعی کودک عکاسی کنید چرا که کودکان نمیتوانند به صورت طبیعی ژست بگیرند و آنوقت عکس هایتان مصنوعی و غیر طبیعی به نظر می آیند .

 

 

نقش پدر و مادر و کلا خانواده در عکاسی کودک بسیار مهم و ضروری است .

چرا که این افراد اولین آدم هایی هستند که کودک با آنها ارتباط عاطفی پیدا کرده و به آنها وابسته است و بهترین عکس هایی که عکاس کودک میتواند بگیرد استفاده از همین عاطفه و وابستگی کودک نسبت به خانواده اش است .

یادتان نرود که پدر  و مادر کودک به دلیل همین نزدیکی عاطفی با او میتوانند به راحتی شما را در بهتر پیش رفتن روند عکاسی کمک کنند . به عنوان مثال شما میتوانید با کمی توضیح به والدین از آنها بخواهید تا ژست مورد نظر شما را بر روی کودک اجرا کنند و یا از خود او بخواهند تا اینکار را انجام دهد .

 

استفاده از والدین به روند عکاسی شما سرعت میبخشد چرا که کودکان از قرار گرفتن در محیط های ناآشنا غریبه وحشت میکنند و دیدن یکی از نزدیک ترین افرادش در آن مکان میتواند به کم شدن این ترس و وحشت کمک بکند .

 

در برخی از کودکان که سن کمتری دارند این ترس و وحشت خیلی بیشتر است و در چنین موقعیتی بودن یکی از والدین واجب و ضروری است چرا که اگر کودک بترسد او میتواند او را بغل کند و از شدت فشار روحی و ترسی که به او وارد شده است بکاهد .

 

به دلیل نیاز ها و وابستگی های زیادی که کودکان به مادر خود دارند بهتر است که مادرشان همراهشان باشد چرا که بودن مادر در روند عکاسی میتواند بر خلق و خوی کودک اثر مفیدی داشته باشد .

 

دکمه تماس با ما