در آتلیه کودک چگونه با کودکان ارتباط برقرار میکنند ؟

در آتلیه کودک چگونه با کودکان ارتباط برقرار میکنند ؟

در آتلیه کودک چگونه با کودکان ارتباط برقرار میکنند ؟

 

 

کسانی که علاقه به عکاسی کودک و یا عکاسی نوزاد دارند باید بدانند که اولین شرط هر آتلیه کودک ی برای پذیرش عکاس نوزاد و کودک این است که فرد مورد نیاز بتواند ارتباط خوبی با کودکان برقرار کنند و آنها را دوست داشته باشند .

 

عکاس کودک باید به خوبی بتواند با بچه ها تعامل داشته باشد و بتواند به گونه ای با آنها رفتار کند که آنها به راحتی حرفش را گوش دهند و او را دوست داشته باشند .

چرا که وقتی عکاس با سوژه ی خود ارتباط خوبی برقرار میکند  در روند عکاسی او نیز تاثیر میگذارد و به نتیجه ی مطلوب تری نیز میرسد چرا که کودک قطعا همکاری بیشتری با تمام عوامل خواهد داشت .

اگر بتوانید این کارها را انجام دهید و آتلیه کودک را به خوبی کنترل کنید پس به شما تبریک میگویم ، شما وارد یکی از لذت بخش ترین شغل ها در جهان شده اید .

 

اما عکاسی نوزاد خود مقوله ای سواس که تکنیک ها و روش های خاص خودش را دارد و شما حتما قبل از وارد شدن به آن باید تحت تعلیم قرار بگیرید .

اما از نظر برقراری ارتباط با آنها ، برعکس عکاسی کودک ، نوزادان راحتتر خواهند بود . چرا که آنها هنوز کم سن وسال هستند و به خوبی متوجه فضای اطرافش نمیشود .

 

نکات لازم برای برقراری ارتباط با کودک

 

درعکاسی کودک سخت ترین متمرکز کردن توجه کودک به لنز دوربین است . اما اگر این اتفاق بیوفتد و این لحظه ثبت بشود شما به موفقیت بزرگی دست یافته اید .چرا که اگر شما چنین عکسی ثبت کنید وبیننده بتواند این نگاه زیبا را ببیند عکس شما تاثیرگذاری خیلی بالایی خواهد داشت .

 

قبل از شروع عکاسی سعی کنید قلق کودک را پیدا کنید چرا که هر کودکی زبان مخصوص به خودش را دارد و اگر شما بتوانید این زبان رو کشف و به خوبی آن را بیاموزید آن وقت شما نصف راه برای داشتن یک عکاسی کودک خوب داشتن را رفته اید .

 

سعی کنید راه بدست آوردن لبخند کودک را پیدا کنید ، این باارزش ترین چیز در عکاسی کودک است .

 

از والدین بخواهیدتا چندین عروسک و اسباب بازی مورد علاقه ی فرزندشان را نیز با خود به آتلیه کودک بیاورند چرا که قطعا در جلب توجه آنها لازمتان میشود .

 

یکی از نکات مهم دیگر د رعکاسی کودک ترس کودکان است . 

تمام بچه ها یک ترس خاصه خودشان دارند که شما باید حتما آن را پیدا بکنید و  درصدد رفع آن بربیایید چرا که اگر چیزی در استودیو کودک بچه را بترساند آنوقت شما نمیتوانید به راحتی به کارتان که عکاسی کودک است ادامه دهید و این کار بسیار دشوار خواهد شد .

 

در عکاسی کودک و اللخصوص عکاسی نوزاد شما باید صبور باشید ، صبر یکی از آیتم های بسیار مهم و ضروری برای کسانی است که در آتلیه عکاسی کودک کار میکنند یا میخواهند که کار کنند چرا که کودکان موجودات ظریف و حساسی هستند که اگر با آنها صبورانه برخورد نکنید آنها از شما میرنجند و شما فرصت خود برای نزدیک شدن و دوست شدن با آنها را از دست میدهید .

 

 

 

دکمه تماس با ما