عکاسی پرتره از کودکان

عکاسی پرتره از کودکان

عکاسی از کودکان و ثبت لحظات ناب و زیبا از آنها نیازمند صبوری زیاد و در کنار آن کمی دانش درباره حالت های کودکان هنگام عکاسی است . 

 

در عکاسی کودکان همانطور که میدانید و حتما دیده اید باید بدانید که برخی ژست های مخصوص وجود دارند و مختص به کودکان هستند اما تنها گرفتن ژست های خوب برای داشتن عکس های خوب کافی نیست . 

یک عکاس حرفه ای باید بداند که چطور عکس هایی بدونه ژست گرفتن از کودک بگیرد ، عکس هایی که در آن احساسات و حالت های کودک خود به خود به وجود آمده است و ابدا مصنوعی نیست . 

 

پرتره کودک

روش های زیادی برای عکاسی پرتره کودکان وجود دارد که هر عکاسی بسته به موقعیت یا حتی سلیقه ی خودش آن را انتخاب میکند و انجام میدهد . 

 

کودکانی که به نسبت سن بالاتری دارند اکثرا بهتر است مایل یا به صورت مستقیم بایستند و به دوربین نگاه کنند یا حتی میتوانند دست خود را بر روی صورت یا زیر چانه قرار بدهند . 

 

پرتره مستقیم 

 

باتوجه به سن و سال کودک  ،عکس العمل او نسبت به دوربین و عکاسی متفاوت خواهد بود . 

 

اصولا عکاسی پرتره در نوزادان و درکل کودکان کم سن و سال کمی سخت تر است و هرکسی سمتش نمیرود . 

 

اما در کودکان بزرگتر چون درک و فهم بالاتری دارند میتوان با آنها صحبت کرد و در نهایت به ژست مورد نظر رسید .

 

عکاسی پرتره کودکان سن بالا از روبرو یا از مستقیم شامل  این قدم ها میشود :

 

کودک روی صندلی بشیند و با سری صاف به دوربین نگاه بکند .

عکاس باید بداند که در عکاسی پرتره بهتر است رنگ پس زمینه با رنگ لباس کودک مچ باشد . 

کودک باید حالت های طبیعی بگیرد و استرس نداشته باشد . 

در اول عکاسی بهتر است دست های کودک مهار شود و بیشتر به تنها صورت پرداخته شود . 

و نکته ی مورد توجهی که باید حتما به آن دقت شود این است که چانه ی کودک باید کمی به سمت پایین باشد تا در هنگام عکاسی کودک چشمانش بازتر بنظر برسد . 

 

و در انتها تنها یک لبخند ملیح کافی است . 

 

پرتره زاویه دار

 

در پرتره ی زاویه دار برعکس پرتره مستقیم ، حس و حال و شیطنت بیشتری وجود دارد و در آن میتوان از لبخندی شیطنت آمیز یا حتی خنده ای از ته دل استفاده کرد . 

 

پرتره بیرون از استودیو عکاسی کودک

 

بهترین ساعت عکاسی صبح بسیار زود و اواخر بعدازظهر است ، و شما باید بدانید که در چه زمانی  راحتتر میتوانید روح حقیقی کودک را در عکس ها نشان بدهید .

 

برعکس تصور عموم که فکر میکنند دم غروب اصلا زمانی مناسبی برای عکاسی نیست ، باید به شما بگوییم که اتفاقا یکی از بهترین موقعیت ها برای عکاسی نزدیک غروب آفتاب است ، زیرا در این زمان آسمان پر از رنگ های طلایی و زمین پر از سایه های بلند است و این دو در کنار هم تصویری فوق العاده خلق میکنند . 

اگر در فضای باز ، جایی مثل باغ یا پارک درحال عکاسی هستید باید بدانید که فعالیت های کودکان در پارک و بازی هایشان از بهترین سوژه ها برای عکاسی است . 

 

عکس های یهویی

 

دلیل آنکه با دیدن یک کودک همیشه لبخند به لبمان می آید این است که ما در بطن وجودمان میدانیم که کودکان ذاتا بامزه و دارای زیبایی درونی ای هستند که در هیچ بزرگ سالی یافت نمیشود . 

 

بنابراین شمایی که عکاسی کودک میکنید این را بدانید که گاهی اوقات هیچ نیازی به برنامه ریزی برای عکاسی کودک نیست ، بلکه با داشتن تنها یک دوربین یا حتی گوشی موبایل میتوانید از ژست های یهویی کودک لحظاتی زیبا و به یاد ماندنی ثبت کنید . 

 

دکمه تماس با ما