عکاسی کودک با نور طبیعی در بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران

عکاسی کودک با نور طبیعی در بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران

عکاسی نوزاد و عکاسی کودک با نور طبیعی ، یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح در دنیای عکاسی از نگاه عکاسان و یا حتی تازه پدران و مادران به شمار رفته است. همانطور از موضوع عکاسی کودک و عکاسی نوزاد مشخص است، قرار بر این می‌باشد که بسیاری از افراد تحت عنوان عکاس کودک و تازه پدران و مادران با خردسالان نوپا سروکار داشته باشند. در این راستا، با آنکه هرگز نمی‌توان منکر شیرین بودن مبحث عکاسی کودکان شد، ولکن، عکاسان کودک (خواه کهنه کار و خواه تازه کار) همواره مجبورند با دشواری‌های مسیر دست و پنجه نرم کنند.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک با نور طبیعی در بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران

عکاسی کودک با نور طبیعی در بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران

عکاسی کودک با نور طبیعی در بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران عکاسی کودک با نور طبیعی در بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران

 

نکات مهم عکاسی نوزاد با نور طبیعی

در این میان، نورپردازی یکی از موضوعات مهم طی مسیر عکاسی کودک شناخته شده است. امروز بسیاری از عکاسان کودک بالاخص تازه پدران و مادران تمایل دارند با استفاده از نور طبیعی و به علاوه، حداقل تجهیزات تخصصی تصاویر خارق العاده بیآفرینند. حال می‌توان به اهمیت آموزش عکاسی نوزاد با نور طبیعی پی برد. با این حال، عکاسان باید هنگام خلق زیباترین تصاویر از نوزادان به چه مواردی توجه کنند؟ اگر این پرسش ذهن شما را همانند هزاران نفر دیگر به خود مشغول کرده است، با ما همراه شوید!

 

عکاسی کودک با نور طبیعی عکاسی کودک

عکاسی نوزاد

بهترین آتلیه عکاسی کودک تهران بهترین آتلیه کودک تهران

 

نور خورشید را پیدا کنید

موضوع این است که همه پنجره‌ها به طور یکسان ساخته نشده‌اند. بنابراین، دسترسی به بهترین اتاق خانه، مکان یابی و چگونگی حرکت خورشید حین انجام امور جزء مهم‌ترین نکات این بخش از آموزش عکاسی نوزاد با نور طبیعی به شمار می‌روند.

امروز بسیاری از برنامه نویسان سعی بر آن نموده‌اند تا متناسب با سیستم عامل اندروید و  iOS اپلیکیشن‌های جهت یابی خورشید را در اختیار کاربران بگذارند. این برنامه‌ها قادرند زاویه تابش نور خورشید را بسته به شرایط مکانی شما نشان بدهند. در این میان، دو برنامه رایگان Sun Surveyor Lite و PhotoPills در دسترس شما می‌باشند تا به بهترین نحو ممکن از پس موقعیت یابی خورشید بربیایید.

  • در اتاق خنثی عکاسی کنید

من باب آموزش عکاسی نوزاد با نور طبیعی توجه نمائید که اتاقتان به رنگ خنثی باشد. در غیر این صورت، سوژه عکاسی تحت تاثیر رنگ غالب اتاق قرار خواهد گرفت. این موضوع حتی ممکن است درباره رنگ لباستان نیز صادق باشد.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

عکاسی کودک

آتلیه کودک عکاسی کودک

 

بنابراین، سعی کنید در اتاقی به یکی از رنگ‌های سفید، بژ و برنزه استقرار یابید و روز عکاسی لباسی به رنگ خنثی بپوشید. این نکته به ظاهر کوچک قادر است از زحمت ویرایش عکستان بکاهد.

  • سوژه را نزدیک پنجره بگذارید

ما به شما خواهیم گفت که در این بخش از  آموزش عکاسی نوزاد  با نور طبیعی از یک تنظیم همیشگی استفاده نمائید. بسیاری از عکاسان سوژه را تا حد ممکن نزدیک پنجره و روی سطح بالش مانند قرار می‌دهند. به دنبال این موضوع شما بعضا در شرایط خاص به برخی موارد نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در روز آفتابی عکاسی کنید، از پارچه نازک سفید و نوار چسب نقاشی به منظور پخش نور پنجره استفاده نمائید.

 

عکاسی نوزاد آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک

آتلیه کودک شرق تهران عکس کودک

 

  • از رفلکتور جهت بازگردانی نور به سوژه استفاده کنید

بازتاب و یا انعکاس نور یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در مبحث آموزش عکاسی نوزاد با نور طبیعی به شمار رفته است. شما قادر خواهید بود از یک قطعه بزرگ هسته فوم و یا رفلکتور دایره‌ای استفاده نمائید تا بسیاری از مشکلات مرتبط را حل کنید.

شما با استفاده از فویل مچاله شده ( منظور همان فویلی که روی غذا کشیده میشود و مچالگی به خاطر این که از بازتاب مستقیم نور جلوگیری کنیم ) و یا رفلکتور دایره‌ای می‌توانید انعکاس نور رو به سوژه برای پرشدگی سایه‌ها و وضوح جزئیاتی را که به دلیل سایه‌ها از دید، پنهان باقی مانده‌اند، محقق نمائید. اگر جزء عکاسان خوش سفر هستید، از رفلکتور جهت بازتاب نور استفاده کنید. رفلکتور قادر است به راحتی در کیفتان جا گرفته و حمل می‌شود.

 

 

عکاسی کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

  • از جست و خیز هنگام عکاسی نهراسید

برخی عکاسان کودک بر این باورند که عکاسی نوزاد ملزم عدم تحرک می‌باشد. با این حال، ما در این بخش از آموزش عکاسی نوزاد به شما متذکر خواهیم شد که از تحرک هنگام کار نهراسید.

گاهی اوقات عکاسان کودک از قد بلند خود کمک گرفته و لحظات خارق العاده‌ای از سوژه را به ثبت می‌رسانند. ولکن اگر شما به عنوان عکاس کودک قد کوتاه فعال هستید، بهتر است از چهار پایه‌های تاشو استفاده نمائید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا عکاسی نوزاد با نور طبیعی را به شیوه قابل قبول‌تر انجام بدهید.

 

عکاسی کودک

 

علاوه بر این، ممکن است بخواهید سوژه را با توجه به نور طبیعی از زوایای مختلف بررسی نمائید. بنابراین، هرگز نترسید که خودتان را روی زمین بیاندازید. و با تغییر زاویه شکمتان هنگام خزیدن روی زمین تصویر دقیق‌تری از سوژه را به ثبت برسانید.

ظاهرا نکات فوق تمام آن مواردی هستند که در مبحث آموزش عکاسی نوزاد با نور طبیعی مثمر ثمر هستند. شما قادر خواهید بود طی تمرینات تصاویر زیباتر و دقیق‌تری از سوژه عزیزتان خلق کنید.

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک 

دکمه تماس با ما