نورپردازی عکاسی کودک

نورپردازی عکاسی کودک

نورپردازی عکاسی کودک

 

در مقاله ی امروز شما با تاثیر نور پردازی در عکاسی کودک آشنا خواهید شد .

در ادامه با ما همراه باشید !

در عکاسی به دو نکته ی بسیار مهم باید توجه ویژه ای داشت . یک : نورپردازی .. و دو : در کنار آن کادربندی مناسب .

و اما مهم تر از این دو تنظیم لنز است که حتما باید توجه لازم را به آن نشان دهید .

به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی سوژه ی شما اصلی ترین و مهم ترین شی در کادر شما است .

 

حواستان باشد که زمانی که میخواهید عکاسی کنید نور سوژه ی شما باید بیشتر از نور محیط اطراف باشد .

پس در ابتدا باید نور دوربین را تنظیم کنید .

زمانی که میخواهید دکور چینی کنید حواستان باشد وسیله های اطراف کودک به گونه ای نباشد که سایه هایشان روی صورت سوژه تان بیوفتد و عکس را خراب کند .

 

علاوه بر سایه ی اجسام باید حواستان به نورهای اضافه و بیش از حد هم باشد تا یک وقتی هایلات یا سفیدی نادرستی روی صورت کودک ایجاد نکنند .

 

سعی کنید از نوردهی دستی دوربین عکاسی تان استفاده کنید .

اما اگر با این حالت هم نتیجه ی دلخواهتان را نگرفتید آنگاه میتوانید با آموزش های لازم کادر بندی مناسب را درست کنید و در فضایی خوب وزیبا از کودکتان عکاسی کنید .

 

اگر نمیدانید چه کار کنید بهتر است سری به سایت های آتلیه عکاسی کودک ها بزنید و نمونه کارهای آن ها را نگاه کنید .  

در آتلیه کودک تجهیزات زیادی وجود دارد . باید دیده باشید که با وجود داشتن دوربین های حرفه ای و فوق تخصصی باز هم تجهیزات دیگری برای نورپردازی دارند که کارشان را زیباتر میکند .

عوامل آتلیه کودک از اهمیت نورپردازی در عکاسی کودک به خوبی خبر دارند و میدانند که با نور خوب شما عکس خوب هم خواهید داشت .

 

شما هم اگر میخواهید یک عکاسی کودک موفق مانند آتلیه کودک داشته باشید بهترین کار این است که به نورپردازی عکس هایتان اهمیت دهید و به عنوان یک عکاس مبتدی مانند عکاس های حرفه ای آتلیه کودک عمل کنید .

 

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگاه از نورهایی با تابش مستقیم استفاده نکنید چرا که نورهایی مانند خورشید و یا لامپ های معمولی که تابش مستقیم دارند عکس شما را خراب میکنند و سوژه را بد نشان میدهند .

 بهترین کار استفاده از نورهای غیرمستقیم است .

 

اگر علاقه به عکاسی کودک در فضای باز دارید بهتر است زمانی این کار را انجام دهید که نور خورشید شدید نباشد چرا که اگر نور خورشید با شدت بتابد احتمال صد در صد به لنز دوربین شما برخورد میکند و عکس کودک را خراب میکند .

 

اگر در فضای بسته ای مانند منزل قصد عکاسی دارید حواستان به انعکاس نورها باشد چرا که نور ممکن است در وسیله های شیشه ای مانند آیینه برخورد بکند و پس از منعکس شدن عکس کودک را خراب کند .

 

دکمه تماس با ما