علاقه مند نگه داشتن کودکان در طول جلسه عکاسی کودک

علاقه مند نگه داشتن کودکان در طول جلسه عکاسی کودک

در این مطلب آتلیه تخصصی کودک بنسای، نکاتی را در مورد عکاسی خانوادگی با کودکان مطرح خواهیم کرد.

این نکته می تواند یک جلسه عکاسی خانوادگی را از خراب شدن نجات دهد :

بازی کنید! ما در گروه و آتلیه تخصصی کودک بنسای همیشه قبل از یک جلسه عکاسی کودک با والدین صجبت می کنیم و می فهمیم که هر بچه چه چیزی دوست دارد و چه چیزی دوست ندارد. اگر احساس کنیم که سطح توجه آنها رو به کاهش است، وقت آن است که یکی دو تا بازی با آنها بکنیم و هر طور شده از این بازی عکاسی خواهیم کرد و بهترین ژست ها عکاسی کودک را زمان بازی با آنها بصورت بازی پیاده خواهیم کرد، اما این احساس را نداشته باشید که مجبورید این کار را بکنید. در واقع، خوب است اگر بتوانید خودتان را درگیر بازی کنید. اجازه دهید بچه ها احساس کنند که دوست دارند شما کنار آنها، بر روی طول موج آنها باشید.

بازی های متفاوتی ممکن است در آتلیه کودک بنسای انجام دهیم شامل قایم موشک، تصور حیوانات، رقابت خیره شدن، رقابت نخندیدن، و.... هر چیزی که به فکرتان می رسد. تمام کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که آنها را زمان عکاسی کودک مشغول نگه داریم، و اگر بتوانیم در حالی که بازی می کنند یک عکس خوب بگیریم. با این حال در اغلب موارد، لحظات بعد از بازی مهم است. آن چند دقیقه گرانبها بعد از بازی که آنها برای هر چیزی آماده هستند...

ژست عکس کودک

عکاسی خانوادگی با بچه ها

این نکته در مورد عکاسی خانوادگی باید هوشمندانه دنبال شود. در مورد بچه های ۵ سال و بیشتر، ما در آتلیه کودک بنسای آنها را درگیر کار می کنیم، و آنها هم عاشق این کار هستند. ما به آنها اجازه می دهیم یک یا دو عکس بگیرند.  یکی یکی در مورد عکس ها توضیح می دهیم که داریم چه کار می کنیم، ما در آتلیه بنسای عکس ها را پشت سر هم به آنها نشان می دهیم. می پرسیم که آنها را دوست دارند یا نه. می پرسیم که آیا عکسی هست که به نظر آنها جالب باشد و ژست مناسب عکاسی کودک را دارد یا خیر؟ با درگیر کردن آنها، آنها شروع می کنند یک نقش فعال در این روند داشته باشند. آنها می خواهند به شما کمک کنند تا عکس های شگفت انگیز بگیرید. این روش برای عکاسی از کودک بسیار کارساز است و خیلی خوب جواب می دهد.

احتیاط های لازم را پیش بینی کنید. واضح است که اگر یک کودک به دوربین شما دست می زند، شما باید همواره بر آن کنترل داشته باشید. همچنین توصیه می کنیم که همه چیز را کاملا آماده کنید تا تنها کاری که آنها باید انجام دهند فشار دادن دکمه شاتر باشد. هیچ چیزی برای آنها ناامید کننده تر از این نیست که عکسشان بد از کار درآید.

 

مراقب باشید که مانع بچه های کوچکتر که قادر به انجام این کار نیستند نشوید. این راه سریعی برای اوقات تلخی است، و ایده بدی نیست که از والدین نیز کمک بگیرید، بچه ها عاشق این هستند که والدینشان از آنها تعریف و تمجید کنند.

عکاسی خانوداگی می تواند به مراتب چالش برانگیزتر از آنچه انتظار دارید باشد. اگر بتوانید کودکان را برای عکاسی  علاقه مند نگاه دارید، آنوقت ۸۰% کار را انجام داده اید. به یاد داشته باشید که هر بچه و هر سنی با دیگری متفاوت است. سعی کنید قبل از عکاسی کودک و خانواده اطلاعاتی از والدین آنها به دست آورید، که در طول روز به شما کمک خواهد کرد.

دکمه تماس با ما