عکاسی کودک موفق

عکاسی کودک موفق

عکاسی کودک موفق

 

 

عکاسی کودک میتواند جزو سخت ترین شاخه های عکاسی باشد . در عکاسی کودک به دلیل حساسیت بالایی که دارد شما باید به تمامی نکات برای خلق هرچه بهتر عکس کودک توجه کنید .

در این مقاله ما به اصولی ترین نکاتی که توسط عکاسان مختلف جمع آوری شده است می پردازیم . مطمئنا برای گرفتن عکس کودک مخصوصا برای دفعه ی اول با مشکل مواجه خواهید شد .

چرا که کودکان به نور فلش دوربین عکاسی و یا حتی گاهی اوقات خود لنز دوربین عکاسی حساسیت بدی نشان میدهند پس شما باید به فکر راه کاری باید حل این مشکل باشید .

اضطراب در حین گرفتن عکس از جمله مواردی است که کار عکاسی کودک شما را به عنوان یک عکاس حرفه ای دچار مشکلی و دشواری خواهد کرد .

برای اینکه بتوانید استرس کودکتان را هنگام عکاسی از بین ببرید باید سعی کنید قبل از شروع عکاسی کودک با او بازی کنید تا او حس بهتری نسبت به شما داشته باشد .

 

از جملات جادویی استفاده کنید .

مثلا زمانی که میخواهید از او عکس کودک بگیرید از اسامی کارتون های مورد علاقه ش استفاده کنید و یا از همین طریق از او بپرسید که اسم شخصیت اصلی کارتون مورد علاقه اش چی است ؟

 

فراموش نکنید که در ابتدای صحبت هایتان زمانی که کودک تازه شروع به صحبت با شما و ارتباط برقرار کردن گرفته است سریع عکاسی نکنید چرا که این کار باعث میشود او اعتمادش را به شما از دست بدهد و دوباره سریعا حرفش را قطع میکند و دیگر به حرف آوردنش کار راحتی نخواهد بود . 

پس ابتدا صبر کنید صحبت هایش گل بیاندازد و وقتی که دیدی به اندازه ی کافی با شما احساس راحتی میکند و غرق در صحبت کردن راجع به دنیای کودکی خودش است آنوقت میتوانید حین صحبت کردن با او عکس کودک بگیرید .

به یاد داشته باشید که شما باید با سوژه ی عکاسی کودک تان تعامل داشته باشید تا بتوانید عکس های خوب و زیبایی از او بگیرید .

 

باید دستتان بیاید که چگونه می توانید او را بخندانید . به عنوان مثال برخی از کودکان را میتوان با جک تعریف کردن خنداند .. پس ما برایشان جک تعریف میکنیم .

 

کودکان بسته به شرایط زندگی و خلق و خوی ذاتی شان گاهی اوقات شاد و پر شیطنت و گاهی اوقات دپرس و غمگین هستند .

این شما هستید که باید موقعیت را مناسب ببینید و در شرایط مناسب عکس های خوب از او بگیرید .

 

قبل از شروع عکاسی کودک به یاد داشته باشید که حتما حتما تنظیمات دوربینتان را چک کنید تا در هنگام عکاسی کودک در آتلیه کودک به مشکل برنخورید .

چرا که وقفه در عکاسی کودک میتواند به عدم همکاری کودک در ادامه ی عکاسی بیانجامد .

 

دکمه تماس با ما