تنظیمات دستی یا تنظیمات اتوماتیک برای عکاسی کودک

تنظیمات دستی یا تنظیمات اتوماتیک برای عکاسی کودک

تنظیمات دستی یا تنظیمات اتوماتیک برای عکاسی کودک

 

 

امروز تکنولوژی دوربین های عکاسی به قدری پیشرفت کرده است که در حال حاضر قابلیت های عکاسی زیاد در حالت های گوناگون یکی از امکانات بی شمار آن ها به حساب می آید .

قابلیت هایی که در هر برند و مدل های مختلف یک دوربین بسیار متفاوت است .

قابلیت های بی نظیری مانند توانایی عکاسی از سوژه در حین دویدن و یا ورزش کردن و هر گونه تحرک دیگری ، عکاسی در زمان شب و یا روز ، عکاسی در حالتی که نور صحنه ی شما زیاد است و ..  که در این بین عکاسی در حالت دستی یا اتوماتیک اکثرا میتوان گفت در تمامی دوربین های عکاسی میتوان دید و تمام دوربین های عکاسی این توانایی را دارند .

 

حالت دستی بر روی دوربین های عکاسی را با علامت M  (manual)  و حالت اتوماتیک را اینگونه A  (automatic)  نشان میدهند .

 

خالی از لطف نیست اگر بدانید که عکاسی در حالت اتوماتیک بسیار شما را محدود میکند در صورتی که اگر دوربین بر روی حالت دستی قرار گرفته باشد دست شما برای تنظیمات دلخواهتان بسیار باز تر از در حالت اتوماتیک است .

پس با این حساب بسته به توانایی های خودتان و میزان دانش تان راجع به عکاسی کودک شما دو انتخاب حالت دستی و حالت اتوماتیک را دارید که میتوانید در عکاسی از آن ها استفاده کنید .

 

اگر هنوز آنقدر حرفه ای نیستید و عملا یک آماتور محسوب میشوید بهترین حالت برای شما حالت اتوماتیک است .

شاید با خود بگویید که من با تنظیمات اولیه ی دوربین های عکاسی آشنایی دارم ولی مطمئنا اگر جلوتر بروید و با تنظیمات پیچیده تری همچون تنظیم نور ، افکت ، سرعت شاتر و .. آشنا شوید متوجه خواهید شد که در حال حاضر بهترین حالت برای شما حالت اتوماتیک دوربین است که سختی کمتری دارد .

 

پس از حالت های مختلف دوربین برای عکاسی به مد ها میرسیم . استفاده از مد های خودکار عکاسی مانند مد نوردهی خودکار در  اکثر اوغات باعث ثبت بهترین عکس ها از سوژه مورد نظر میشود . پس چرا مد دستی نیز در کنار حالت اتوماتیک در دوربین های عکاسی به چشم میخورد ؟

 

درواقع استفاده از حالت دستی در علاوه بر راحتی کار عکاسان آماتور وقتی نمایان میگردد که در جاهایی قصد عکاسی داشته باشید که نور خوبی نداشته باشید و یک جورایی غیر معمول باشد . مانند زمانی که در برف و یا زمانی که میخواهید در نور بسیار شدید خورشید عکاسی کنید .

پس خوب است بدانید که در چنین شرایطی حتی عکاسان حرفه ای هم به راحتی نمیتوانند با حالت اتوماتیک دوربین عکس هایی خوب و با کیفیت ثبت کنند .

 

درواقع تفاوت این دو حالت هم کاملا بستگی به میزان توانایی شما در هنر عکاسی و شرایط گرفتن عکس دارد .

برای همین هم هست که هردوی این قابلیت در کنار هم در دوربین های عکاسی امروزی دیده میشود .

تا با توجه به نیاز شما و موقعیت عکاسی از مد اتوماتیک به دستی یا بالعکس سوئیچ نمایید . 

این مد تنها مخصوص دوربین های عکاسی معمولی  نیست بلکه از آن ها در آتلیه تخصصی کودک و نوزاد  نیز استفاده میشود و قابل دسترسی است .

 

دکمه تماس با ما